Monday, August 15, 2016

adam dan makanan

masuk hari ni, dah 4 hari adam tolak nasi / makan sikit je nasi. kekadang tak sampai dua mulut pun makan nasi. kalau lauk dia makan jugak tapi pun tak banyak, mak nya dah risau dah sampai pening kepala nak bagi makan ape. aku sebagai bapaknya lagi la pening tak tau nak buat camne.

petang semalam pegi IOI putrajaya beli blender baru sebab dah jahanam blender lama. maknya beli lah roti dan beger, roti laju dia makan..alhamdulillah..

jadi sebab adam tak berapa berkenan sangat dengan nasi, jadi maknya masak la macaroni dengan kuah prego yang tin merah tu, ape nama tah. alhamdulillah, laju je makannya..

kalau tau dekat dua dua neneknya ni, mau bising satu keturunan. ye lah, tekak dorang nak nasi, kalau orang tak makan nasi ni ibarat macam ko tak payah makan la biar kebulur. haha.. sejak ada adam ni, tabiat makan memang aku pelbagaikan, tak fokus dekat nasi je sebab tak nak dia nanti besar tak reti makan mende lain.  aku suap dia mee goreng, pasta, spageti, sushi, ramen, kekadang bagi je bubur mekdi ke, bubur tak mekdi ke, asal kan mende tu ada khasiat untuk dia, aku suapkan aje..

kalau balik kelantan atau pahang pun memang takde lah aku bagi nasi je, kekadang roti bakar n kuih muih pun dia makan.

prinsip aku macam ni lah lebih kurang.. "orang putih tak makan nasi rilek je membesar".

hehe

No comments: