Saturday, September 3, 2016

Brunei

Hari tu aku dapat interview dari company dekat brunei.. dua kali interview.. tak tau lah ape citer, orang cakap senyap ni tandanya setuju, tapi aku rasa kes aku ni senyap tandanya ko cari lah company lain.. keh keh

banyak jugak company yang aku pergi interview, tapi itu lah, sebab skill aku yang kurang dan kebanyakan company nak ambil orang yang pro + hebat + awesome tapi nak bayar ala kadar, jadi buat masa sekarang ni aku tak dapat lagi mane mane tawaran. part bayaran tu aku mmg dah menepati syarat dah, part lagi satu tu aku kureng sket walaupun aku dah jadi programmer selama 6 tahun lebih..

kebaikan yang aku dapat sejak aku benti keje ni, rasa macam tenang plak bila dapat duduk buat kerja kerja lain tanpa 30 minit sekali dapat mesej dari ex boss no 2. aku dah serahkan tugas tu dekat aiman, sekarang dia lah pulak yang tanggung. keh keh keh

nampak aku kena cari kerja lain jugak.. tak boleh nak harapkan freelance aje walaupun sekali freelance dapat lah cukup untuk sebulan dua punya hidup..

p/s : ada kerja kosong web developer tak? hehe

No comments: