Saturday, August 13, 2016

berita baik?

hujung bulan ni insyaAllah aku akan berenti keje. aku tak dapat keje mane mane lg sebenarnya.. tapi aku buat keputusan ni sebab aku rasa macam aku tak akan berkembang dekat opis sekarang, environment sekarang, cara keje sekarang. jadi sebab tu aku nak berenti dan cari keje lain atau buat system sendiri atau ape ape lah, yang penting aku nak belajar mende baru.

boss boss sekarang ada pujuk jugak aku untuk stay dengan dorang, tapi aku gelak aje lah bila dorang cakap pasal mende tu. aku cuma cakap aku nak belajar mende baru, dan selagi dorang tak tukar method development system yang sekarang. aku mmg terpaksa berenti.

cara keje sekarang ni takde RnD, takde explore method baru, takde pakai / cuba new technology, takde nak try pun mende baru, atau hantar kursus, even opis punya environment pun dull gile. macam opis zaman p ramlee dulu.. dengan divider, dengan takde open space, dengan kosong. come on lah. kalau orang cakap memamg opis macam tu, memang patut lah korang keje dekat opis korang tu. haha

bagi aku, opis IT sepatutnya open space, atau playful punya theme, ah pendek kata macam google / facebook / twitter.. opis aku dah lah tak ramai, dalam tu cuma ada 7 orang je termasuk boss boss. tak ramai beb, projek plak bukan 400 punya projek, mau ratus ribu jgk projeknya. bukan lah kitorg mintak dalam opis tu ada swimming pool, cuma sofa atau meja ping pong ke, konsep santai macam tu lah.. takde lah stress tgk keadaan opis. ini dari 6 tahun lepas, gitu lah jugak gayanya.


kalau environment opis pun tak bertukar, korang bayangkanlah technology yang kitorg pakai untuk development system.


haru

No comments: