Sunday, July 17, 2016

chikum..

* Tiup sawang *

Lamanya tak menulis dekat blog ni, rindu jugak kekadang nak menaip selain kerja..

Sekarang ni musim hujan, raya raya pun hujan lebat, jadi memang tak berapa sihat. Semua dalam rumah ni batuk, dan selesema.

Pasal kerja..

Kerja sekarang dah makin bosan, tak tau la kenapa. tapi memang agak bosan lah, sebab kena buat kerja yang sama je.. haha.. ape gile nak maintain sistem paling serabut dalam malaysia ni. SAPS dengan EMISONLINE. tahap serabut dia lagi tinggi dari everest nun.. dengan client yang tak pasti ape dorang nak. dengan sistem tu sendiri celaru. kenape celaru.. itu confidential lah.. mane boleh bgtau.. haha..

Aku cadang nak tukar kerja / berhenti bulan lapan (8) ni. sesambil tu buat freelance sikit sikit mane yang boleh sementara nak cari kerja lain. Tujuannya sebab nak belajar mende baru. sekarang ni pun curi curi masa sikit belajar framework laravel sama codeigniter. harap harap ada lah hasilnya nanti..

Aku ada buat app mobile jugak untuk tabung darul iman. tak la canggih, tapi ok lah.. boleh convert jadi app.. haha..

aku cadang nak buat projek sendiri.. tapi takde idea sangat.. baru ada idea kasar je sekarang ni, sesambil kumpul modal/ilmu/connection untuk buat projek ni.. haha.. nanti lah, ada masa aku cerita lagi..

Pasal keluarga..

Adam dah umur setahun 3 bulan dah.. makin banyak pe'el, dia punya akal jangan cakap lah.. tinggi ya amat.. kekadang tak nak tido, tak nak pakai pampers, dah pandai dah menangis/merajuk kalau orang marah dia.. kalau orang tak bagi ape dia nak.. mengamuk sakan.. hehe.. tapi nasib baik lah anak sendiri.. comel macam bapaknya.. haha

aku tak post lagi gambar dia dekat dalam blog ni.. tengok lah sendiri dekat facebook atau instagram aku.. ada je gambar dia.. tapi instagram aku private lah.. ramai sangat pedo sekarang ni, risau aku nak post suka hati gambar anak aku.. bahaya wooo..


hari ni dah hari raya ke 12 la kan.. cepat je weh masa berlalu.. haha.. aku pun dah 30 dah tahun ni.. hui..

ok lah.. aku nak sambung buat kerja..  bye

p/s : selamat hari raya aidilfitri untuk semua.. :D


No comments: