Thursday, August 11, 2016

stress...

Assalamualaikum,

sekarang dah masuk pukul 1 pagi.. aku still mengadap keje nak kena siapkan. orang lain dah tido berdengkur. aku dengan sakit kepala, ulser dekat pipi. tekak rasa perit, kena siapkan keje keje ni sebab esok nak bawak adam pegi cucuk MMR dia.. doakan supaya tak demam dan tak jadi la ape ape bila dia ambil cucuk vaksin MMR dia tu.

hari ni kekadang rasa macam nak lempang orang pun ada.. dengan mengadap perangai dekat opis yang erghh tak tau nak cakap camne.  dah la nak kena benti keje hujung bulan ni..

aku dah tak tau nak buat camne sekarang, nak kena puaskan hati semua orang, kalau tak nanti mengata itu ini, buat muka itu ini. haish.. susah weh jadi lelaki ni. rumah nak kena tanggung, duit nak kena cari, pahala nak kena jaga supaya tak ganti dosa, orang punya action pun nak kena jaga supaya tak bagi dosa dekat diri sendiri atau heret sekali masuk neraka nanti. banyak gile tanggungan, dengan anxiety sendiri yang kekadang menggila, dengan pening kepala tiba-tiba masa makan.. banyak gile b*b* mende nak kena fikir, tapi some people asyik cakap "aku banyak keje nak kena buat, takde masa nak hargai keje keje ko".. atau "banyak mende la nak kena fikir.. bukan nak ingat semua mende"..

pfttt..

beban tu tak mampu nak tampung jugak kekadang, bila buat something, bukan ada orang nak hargai pun. manusia memang tak akan hargai something bila tak menyenangkan dorang even mende tu tak menyusahkan dorg. gile betol.

kekadang aku cuma nak ucapan terima kasih. itu je.

1 comment:

Anon said...

in case ko pon nak benti kerja hujung bulan, inilah masa kau all out semua perasaan ko tu dekat melaun2 yg tak reti mghargai tu. Ini masa nak laser biar dorang tau ape ko rasa.

Lagi satu kalau ko rasa beban tu bnyk sgt, buat solat sunat 2 rakaat. InsyaAllah setiap masalah akan selesai satu persatu. Aku biasa buat tak pernah hampa. Gudluck bro!