Sunday, July 8, 2012

today, please start be a better muslim

assalamualaikum..

semalam, membuat dosa lagi.. dan menangis teresak-esak lagi.. alahai.. ape lah aku ni.. time nafsu menguasai diri.. memang macam itu kah? hoi azizee.. bila mau bertaubat...

aku serius kena jauhkan diri dari keadaan sekarang.. melampau sangat aku ni.. lupa nikmat yang tuhan beri kah? lupa yang neraka tu wujud kah? adoi.. bila mau bertaubat...

mulai subuh tadi.. kena mulakan hidup sebagai muslim yang lagi bagus.. i need to cut my connection with some people.. sampai la waktu yang aku sendiri tak tau bila.. terpaksa.. sebab nak menjadikan sesuatu tu sah di mata tuhan tak mampu lagi.. jadi aku kena putuskan.. terpaksa .. haish.. hari hari aku mengheret manusia masuk ke neraka.. aku setan ke ape.. haish..

nafsu nafsu.. tolong lah behave.. i need to be the one that control you.. tapi.. betol lah pa pernah cakap.. nafsu cuma dapat di kawal dengan iman.. you can see how strong your iman by comparing how you control your lust.. dan nampaknya iman aku sangat nipis.. sangat sangat.. agaknya lagi nipis dari sebesar zarah.. erm.. dengan itu aku nak masuk syurga? jangan harap.. bau syurga pun belom tentu dapat ku hidu..

tak tau lah macam mana penerimaan orang terhadap keputusan aku, mungkin akan di susuli dengan kata kata merajuk, atau akan di susuli dengan semoga itu semoga ini, atau akan di susuli dengan telefon bertalu talu, atau akan di susuli dengan kata kata men 'down' kan diri sendiri, entah.. tak tau.. tapi nekad di hati tu.. aku kena buat.... aku tau ada orang yang berasa bersalah juga terhadap tindakan yang di buat.. tapi nafsu dan perasaan 'sayang' kononnya.. itu merelakan juga.. dan pihak yang bersalah itu adalah aku.. memang aku..

perasaan sayang yang menyebabkan ke neraka itu adalah perasaan sayang yang hasil dari nafsu yang jahat.. dan itu tak membawa ke syurga.. kuliah subuh pagi tadi..

aku tak mau penjelasan apa apa.. cuma mau mengharap fahami lah tindakan yang terpaksa aku buat.. dan tolonglah.. doakan sehingga suatu masa yang betol, Allah mengikat hati yang merindui Dia dengan orang yang merindui Dia juga..

1 comment:

akubudak pahang said...

awak pk mne yg terbaik tuk diri awak,.,..jgn pk pasal org lain..skrng awk bt ape yg ptt awak bt...