Monday, September 9, 2013

*perang dalam kepala*

Bismillah..

ape yang aku pandai buat eh? ya aku ada skill dalam programming PHP, mysql, HTML, oracle, jquery, ajax, tapi.. semua ni macam tak cukup.. aku tengok kawan kawan yang aku kenal, pergi kursus sane sini, belajar mende baru, sharing knowlegde, making money, life best.. seronok.. tapi aku.. ape yang aku pandai buat.. hidup aku macam agak mendatar.. mungkin sebab aku lambat terlibat dengan mende mende ni.. walau aku minat dengan programming.. tapi aku takde geng yang sama minat macam aku.. maksud aku.. yang aku boleh ajak melepak dan bincang pasal programming.. explore mende baru.. aku takde.. most of kawan aku.. jenis yang ada projek baru boleh lepak dan bincang pasal programming.. dorang lagi berpuas hati dengan keadaan dorang sekarang.. makan gaji, tiap bulan terima gaji..  jadi kebanyakan masa.. aku sorang sorang.. dan bila sorang.. motivasi untuk mendalami ilmu programming ni kurang.. aku nak cari membe macam tu.. nak join kursus kursus.. nak pegi belajar dengan orang orang yang hebat.. aku suka dengar talk, experiment, failed, experiment lagi.. mende macam tu macam bagi aku perasaan yang cukup best.. heh..

aku bukan kisah sangat pasal duit, serius.. aku jenis tak kisah pasal duit.. kalau projek yang tak di bayar pun aku ok je.. cuma make it fun.. kalau projek dah la projek simple.. tak fun pulak.. xde belajar mende baru.. bosan la..

erm.. nak buat keje lah... bai..

p/s : ramai yang suruh aku bukak kompeni sendiri.. tapi bagi aku.. aku nak ubah dunia.. mungkin bukan dunia yang aku duduk ni.. tapi dunia aku..

4 comments:

Malik Perang said...

Assalamualaikum.Bro , area mana?

Chaireel Azizee Mohamed @ Ayub said...

wsalam

area mane? duduk ke? aku duduk dekat shah alam.. kenape?

Malik Perang said...

skrg da kerja as programmer ke cmne?

Chaireel Azizee Mohamed @ Ayub said...

aku buat job as freelancer je.. nape bro? aku nak tubuhkan kompeni sendiri.. slow slow kumpul info dan modal.. :D