Thursday, November 29, 2012

H.U.R.M

Assalamualaikum..

Masa menaip entry ni.. aku tengah tunggu hujan berenti.. aku masih dekat opis.. macam biasa.. siapkan kerja.. siapkan job mana yang tak selesai lagi..

tajuk entry macam bosan.. bukan aku tengah bosan.. tapi aku tengah terfikir.. nafsu.. lagi kuat dari iman ke ( A ).. iman lagi kuat dari nafsu ( B ).. kalau A.. kenape.. kalau B.. kenape..

sekarang ni.. semua pun tahu.. gaza tengah di serang oleh yahudi di sane.. hari hari di bom dan di bunuh.. tapi beberapa hari lepas.. mesir jadi macam orang tengah untuk gencatan senjata yahudi.. aku pun tak berapa paham ape fungsi mesir.. tapi aku rasa mcam pengantara .. mesir kan besar.. dan kuat.. insyaAllah.. usaha murni geng geng pemimpin ikhwanul muslimin akan berjaya sekat yahudi dari terus menyerang gaza..

itu hal di dunia belah sane.. hal dekat dunia belah sini pun.. sama besar bahayanya dengan kejadian belah sane.. kalau dekat sane.. umat islam di ancam secara fizikal.. dan mental.. dekat sini pun.. kita di ancam secara fizikal dan mental.. dekat sane dengan bom.. bunuh... dekat sini pun.. dengan bom saraf.. bunuh iman.. heh..

ok abaikan yang itu..

hari ni.. aku tetiba jadi nak menangis.. bila orang sekeliling aku.. tak berjaya aku nak bawa untuk menjauhi zina dan menjauhi nafsu.. aku bukan baik.. serius tak baik.. tapi aku nak menuju ke arah yang lebih baik.. sebab cukup la 26 tahun aku ikut nafsu.. tak kenal tuhan sangat.. remaining life ni.. aku nak sangat mendekati Tuhan yang Esa tu.. nak beriman dan bertaqwa dekat jalan yang betol..

kawan kawan aku dengan keluar lelaki perempuan.. bersentuhan.. pegang sane sini.. tapi aku tak mampu nak tegur.. dengan kawan baik aku pun same..berkapel.. bercinta sakan.. dating sane sini.  haish.. berurusan lelaki dan perempuan tanpa urusan.. susah nak buat kan.. sebab nafsu jadi kawan baik.. iman jadi macam third party je..

ustazah fatimah syarha ada terangkan tentang definasi urusan .. "sesuatu perkara yang kita yakin boleh cakap depan Allah nanti"..

aku mati kutu nak tulis ape.. bila berkeras.. orang akan cakap aku macam baik.. bajet alim.. bila berlembut.. nnt aku jadi subahat pulak dengan maksiat atau zina yang ko buat.. camne tu.. aku sendiri tak tau nak buat ape.. mungkin lepas ni ada yang nk bagi nasihat.. atau ape ape.. jangan la direct call ke ape.. tulis je dekat komen..tak darurat lagi untuk direct call atau mesej..

ada sesetengah hal.. kekadang kita rasa mende tu perlu.. tapi rupanya.. itu jadi benih benih zina..

p/s : hujan makin lebat.. tido opis mungkin.. heh.. padahal dah beli baju hujan.. tp malas nak meredah hujan pukul 1.11 pagi.. sejuk..

ok lah.. assalamualaikum..

1 comment:

Anonymous said...

salam,

mgkin pndekatn time nk bgtau org tue kena slow talk skit. inbox ke, sembang depan2 ke. sbb kita mungkin mmg ikhlas nak bgtau dia. nak tlg dia..tp there is always a better way kan?

islam itu mudah, islam itu sentiasa sempurna. terpulang mcne kita nak aplikasikannya.

afwan.