Thursday, May 3, 2012

Semalam punya cerita

Semalam buat keputusan yang menyebabkan hati tak best.. semua gara gara kesilapan yang berlaku pada paginya.. jadi nak tak nak.. kena buat.. kena jugak ambil keputusan macam tu.. walaupun hati sedih.. mata berair air.. tapi nak buat macam mana.. silap tak boleh berlaku dua tiga kali.. itu bukan silap namanya.. itu bangang ... bercakap pasal hubungan... target untuk hubungan lepas ni.. nak dapat syurga.. tak nak sekelumit dosa pun masuk line dalam hubungan aku .. dah lama sangat biar nafsu dan setan yang jadi guide line.. tak nak dah macam tu.. nak dapatkan syurga... kena la telan kesusahan.. nak dapat amalan kebaikan.. kena la susah susah dulu ye dak.. kalau ada pihak yang tak nak ikut cara aku.. sudah.. aku tak peduli.. aku dah 26 kot.. kena la dari sekarang ikut cara yang Allah tetapkan.. bila lagi ye dak.. sekeliling aku sekarang semua muda muda.. nak ikut nafsu setan ape semua.. silakan.. aku x halang.. semoga pasangan aku pun jadi salah satu antara sebab aku makin gigih ke jalan Allah.. dan semoga aku di jauhkan dengan pihak, orang, makhluk yang nak heret aku ke belah belah neraka sana.. serik dah.. serik dah buat dosa.. tapi.. berubah bukan sekadar di mulut kan.. semoga aku istiqamah.. haish. tak tau la nak menulis ape dah.. takde idea je dua tiga hari ni.. nak buat programming pun xde mood.. nak buat keje sekolah pun xde mood.. nanti.. boleh kah sekiranya aku tak nak ambil master.. aku rasa macam aku kejar sijil aje.. tak kejar knowledge.. aku xnk jadi macam orang orang sekeliling aku... cuma kejar sijil.. biar lah aku xde master ke ape.. aku nk penuh kan knowledge tu dalam kepala.. cukup je lah sampai degree je sijil aku.. lepas tu nak siap siap untuk pusing dunia.. belajar dari sekeliling.. heh.. macam childish kan .. tapi nak try.. tgk je lah berapa lama bole bertahan.. haha.. dah lah.. siapkan keje.. bai~ p/s : semoga bertabah hati..

No comments: