Sunday, May 20, 2012

plan 2012/2013

assalamualaikum..
2012
1) nak kena habiskan belajar
2) kumpul duit slow slow supaya dapat beli kereta idaman hujung tahun ni/awal tahun depan.
3) nak kena hidupkan hati balik.. belajar balik segala ilmu Allah yang aku tinggalkan.. dah 26 tahun woi.. hidup macam banyak maksiat dari amal kebajikan je.. dem~
4) nak start plan untuk business sendiri
5) kumpul duit untuk nikah 2014
6) kena jauhkan diri dari zina.. sekecil kecil zina.. sampai la sebesar besar zina..

2013

1) makin banyak nak belajar ilmu agama.. nak buang dunia dari hati.. nak masukkan akhirat pulak
2) kalau ada jodoh rasa macam nak bertunang.. erm....
3) nak kena kukuhkan business..
4) makin kena jauhkan diri dari zina..
5) kena siap sedia nak tanggung dosa orang lain.. peh.. berat punya keje.. sebab tu nak kena didik @ cari bakal isteri yang boleh bagi aku sejuk.. yang jauh dari dosa tu mustahil la.. at least tak bagi aku berat belah kiri banyak sangat..

p/s : ini plan aje.. kalau jadi lah.. haha.. tapi harap 99% jadi.. malas lah.. kehidupan lepas lepas sebelum ni bagi aku kesilapan.. tapi aku sangat bersyukur sebab aku melalui semua kesilapan kesilapan tu semua.. sebab Allah bagi aku lalui kesilapan kesilapan tu supaya aku makin bukak mata aku ni.. supaya aku tak jadi bodoh sampai mati..

p/s : buat masa sekarang.. aku telah memilih Allah dan Rasul dulu untuk di isi di dalam hati.. maafkan aku.. mungkin terpaksa mengeraskan diri dan memberi layanan yang sama seperti kawan kawan lain.. memilih untuk memperjuangkan cinta terhadap Allah dan Rasulullah.. andainya kamu merasakan aku ini kolot.. dan tidak dapat menerima pilihan aku.. maafkan aku.. semoga hati kamu juga dilembutkan.. untuk lebih menyintai Allah dan rasul .. buang aku dari hatimu.. gantikan dengan Allah dan rasul.. ucapan rindu itu untuk Allah dan Rasul.. bagi aku , aku terpaksa buat macam ni.. kalau tak.. sampai bila nak kehidupan macam sebelum sebelum ni je.. sabarlah.. sabarlah.. dan banyak berdoa..

p/s : jodoh itu milik Allah.. cinta itu milik Allah.. cuma Dia mengetahui masa hadapan..

No comments: