Saturday, February 4, 2017

perihal berenti keje

assalamualaikum..

lama x menaip dekat blog..  korang agaknya tau yang beberapa bulan lepas, aku akhirnya ambil keputusan untuk berenti kerja dan buat sendiri business.

last aku kerja bulan 8 tahun lepas. masa tu memang aku nekad dah sebab aku nak belajar mende baru, aku rasa kalau aku duduk dalam environment opis tu, aku tak akan belajar mende baru. satu sebab orang orang dalam tu sendiri tak nak move kepada teknologi yang latest. jadi untuk tidak terus berada di takuk lama, aku memang nekad habis untuk berhenti kerja..

mula-mula memang takut la, takut kalau duit takde nak makan ke, nak bayar kereta ke, nk bayar rumah atau segala tok nenek bil yang ada, tapi alhamdulillah, freelance job tu sentiasa ada walaupun tak banyak sekaligus, tapi ok la.

sekarang ni aku kena fokus lebih sikit dekat squarework , ada la cari cari projek kecik melalui nama company, tapi kebanyakan tak berjaya la.. hehe.. aku memang fail sikit bab berurusan dengan manusia ni, ada je yang tak kena dekat mata aku.. memang salah aku pun bab ni, kena pertingkatkan lagi..

sekarang projek paling baru ialah dengan makcik wife aku, dia tengah build web store untuk jual barang barang dia. baru initial stage, tapi dah boleh tengok site dia azzuwa store, barang tak banyak lagi nak masukkan.

ok lah, takde ape nak membebel sangat..

kalau ada job nak bagi aku, boleh email aku khairil114@gmail.com atau wasap aku dekat +60133461650

assalamualaikum..

No comments: