Thursday, April 26, 2012

ceritera sambil buat assignment

assalamualaikum, tengah takde idea nak mengarang sebenarnya.. keje opis yang sebeban dan keje sekolah yang sebakul perlu disiapkan sebelum pukul 12 tengah hari esok.. banyakkkk oh.. jadi nak berceloteh sekejap.. keh keh.. sesambil buat keje.. layan lagu lagu yang aku tak paham makna.. supaya tak terbeban otak aku nak terjemah mende alah ape yang di cakap.. hehe.. itu stail aku nak release ape serabut dekat kepala kalau melayan laptop.. heh.. tah dari mana belajar tah.. hari ni dapat dua jemputan kahwin.. dari kawan kawan yang kenal dan tak berapa kenal.. sebab satu sekolah tapi lain lain kelas dan bahagian.. jadi tak berapa kenal.. tapi aku hepi untuk diorang.. dah melangkah ke satu pintu rahmat.. cuma nak kena kekalkn je la lepas ni.. semoga setiap perbuatan kamu lepas akad nikah ni.. takde dosa dan sentiasa di kurniakan pahala dan restu Allah.. tengah berborak dekat room private.. si ijai tanya kalau aku bizi ke tidak hujung bulan ni.. iaitu minggu depan.. nak suruh teman pegi beli hadiah tunang.. nak buat suprise katanya.. tapi disebabkn jadual hidup yang tak menentu.. terpaksa tolak.. sebab pagi esok pun aku tak tahu keje aku ni macam mana.. makin bertambah aku rasa.. tengah tengah buat keje tadi.. sempat jugak teringat kengkawan masa sekolah teknik dulu.. kengkawan masa ipb.. kehidupan tu agak best.. tapi takde tujuan.. takde hasil pun.. cuma nak memenuhkan adrenaline je rasanya.. hehe.. tapi mende gitulah kenangan yang di bawak ke mati.. yang boleh nak citer dekat anak cucu nanti.. kot.. hujung tahun ni rancang nak ke sarawak pulak.. sebelum ni asyik sabah je sampai dua kali.. kali ni nak ke sarawak .. tapi sane macam susah aje.. dari bandar nak ke bandar yang lain tak berapa tahu.. penginapan semua tu pun tak tau.. karang tak pasal je sesat .. tak pun kena tipu.. tak berkenan betol kalau kena tipu.. lepas sarawak.. dah kena simpan duit.. nak bina masjid pulak.. haha.. asyik tengok orang lain je bina masjid.. aku pun nak jugak.. hehe.. tapi kena plan betol betol la.. kena bagitau ma dengan pa dulu.. kena bawak balik calon yang ada dulu.. peh.. banyak pulak keje.. dua tiga hari ni aku banyak tengok travelog kengkawan.. travelog bukan kengkawan.. banyak tanya khabar membe membe dekat luar malaysia.. aku teringin nak jenjalan tengok dunia.. belajar ape yang patut dekat luar sane.. tengok ape yang patut dekat luar sane.. tangkap gambar dunia luar.. seriously aku nak keluar.. tak best langsung terperuk je dalam malaysia ni.. nak bawak ma dengan pa jenjalan naik kapal terbang.. bawak ehem ehem lambat lagi.. tah bila.. hehe.. lepas habis belajar ni.. pa ada tanya sama ada nak sambung lagi ke tak.. aku rasa macam nak.. tapi tak tau lah.. penat gile belajar ni.. lagi penat dari buat programming untuk 2 sistem harga 100k.. macam haram jadah penatnya.. macam tak sanggup.. tapi nak belajar banyak banyak.. nak knowledge tu.. tapi tak tau la macam mana.. semoga hati terbuka nak sambung belajar.. selagi ada nafas.. belajar je ilmu Allah ni ye dak.. heh.. dah kawen pun bole sambung belajar ape.. p/s : nak bukak company programming kecil kecilan.. bole ke macam tu.. hehe.. dah lah.. mari sambung membuat keje..

No comments: