Thursday, March 22, 2012

saat

assalamualaikum

saat melompat tu indah kan?

tapi saat nak jatuh ke bawah tu.. selalu dalam perasaan menyesal.. sebab takut keputusan untuk melompat memula tadi ialah satu kesilapan..

tapi.. macam tu lah hari hari.. kawan kawan yang bole di panggil sahabat time susah senang dah bising... selalu cakap "keputusan aku untuk buat study n kerja pada masa yang sama ni nanti makan diri"

aku nampak kerisauan tu.. tapi.. aku nak buat macam mana.. impian nak setelkan pengajian sampai PhD memang kena teruskan.. sesusah mana pun perkataan yang keluar dari mulut.. itu cuma mainan lidah yang takde tulang.. hati alhamdulillah tetap cakap teruskan.. biar lah kalau lepas ni tetiba bos berhentikan aku sebab aku tak leh nak perform macam masa full time keje dulu.. nanti Allah provide la jalan dalam hati aku ni ye dak..

kekadang tu memang rasa penat.. sangat sangat penat.. terkejar ke kelas.. balik rumah online untuk support sistem YKN pulak.. kena marah dengan client tu biasa.. dengan ilmu terbatas.. memang banyak bug la aku provide.. haha..

tapi sepenat mana pun.. aku nak jadi anak yang hepikan mak ayah aku.. ape lah sangat penat lelah sikit macam ni.. kalau nak di bandingkan dengan mak ayah aku yang hari hari bersengkang mata.. berpeluh .. guna kederat empat tulang.. semata mata nak menyenangkan hidup anak anak..

kena balas jasa semua tu.. belom lagi jasa jasa yang tak nampak.. tapi sebenarnya dengan jasa tu lah.. aku ada tengah menaip ni.. ada pengetahuan dalam keje aku sekarang.. byk..

tetiba blank nak tulis ape.. haha.. dah lah.. bai~

No comments: